Aktivitetskategorier kan være gavnlige for overblik (i en lang liste af aktiviteter er det nemt at se hvad der har med reparation at gøre for eksempel) og for opfølgning idet man ved en passende kategorisering kan se, hvad der bruges tid til.
Kategorierne ses i liste herunder og de oprettes og redigeres ud fra samme listen.
Vær opmærksom på at en eventuel omdøbning af en kategori slår igennem alle de steder, hvor kategorien er anvendt. I praksis er det meget vigtigt at der vælges kategorier, der er nemme at vælge. Det skal altså være enkelt for brugeren at beslutte om et givent møde eller telefonkald er af den ene eller den anden kategori. Ellers bliver det ikke anvendt.
Tænk også på at der kun kan påføres én kategori på en aktivitet. Det er altså ikke godt at oprette sine produkter som kategorier for aktiviteter. For én aktivitet kan jo godt dreje sig om flere produkter/løsninger.
(Brug i stedet Infotags til den slags. Med Infotags kan der sagtens være flere ad gangen på samme aktivitet.)
Hver kategori kan tilknyttes en farve, så aktiviteternes kategori er nemmere at se i kalendervisninger (i CRM - men ikke i Outlook som har sin egen farvesystematik).
Der kan også vælges at markere kategorien som "Vises på dashboard". Er dette påført bare én kategori, vil det kun være aktiviteter med en kategorier af denne type, der vises i grafer på dashboard. Nyttigt, hvis man gerne vil holde fokus på et højt aktivitetsniveau f.eks. i opsøgende salg.